Уважаемые зрители!
20 апреля фойе будет закрыто по техническим причинам.

Photo by Olympia Orlova

It's like this

Dance Performance
Creators: Alberts Alberts, Aleksandra KonnikovaWatch the trailer
Share this:

Duration: 1 hour

The premiere took place in 19 April 2017.

Ascent and descent, suffering and pleasure, separation and compatibility, archaism and modernity. All these antinomies lose their polarity when they meet in the mirror of the body’s imagination. Life is revealed as a ladies' fan in the theater. Then the fan is folded and becomes the size of a pencil. It is convenient to carry with you.

Read more

Albert Alberts is a choreography and dancer. He graduated from the Vitrola Music Academy in Riga and later studied as a member of Gennady Abramov's Class of Expressive Plastic Movement in the School of Dramatic Art. With several colleagues in 1997 he founded the PoV.S.Tantsy dance company. Together with Alexandra Konnikova he has staged numerous dance performances, including The Color Dreams of a White Donkey (Theatre of Nations), Past Continuous (with the Dialogue Dance company of Kostroma), and others. Also with Alexandra Konnikova he was a participant in Sasha Waltz’ On Earth production from 1998-2001.

As a choreographer in dramatic theatre, he was collaborated with Kirill Serebrennikov on Plasticine (Playwright and Director Center), Terrorism (Chekhov Moscow Art Theatre), Playing the Victim (Chekhov Moscow Art Theatre), The Forest (Chekhov Moscow Art Theatre), The Naked Pioneer (Sovremennik), The Sweet Bird of Youth (Sovremennik) and Some Explicit Polaroids (Pushkin Theatre); Yevgeny Pisarev on Lend Me a Tenor (Pushkin Theatre) and The Little Humpbacked Horse (Chekhov Moscow Art Theatre); Declan Donnellan on Much Ado About Nothing (Pushkin Theatre), and others. He has won numerous professional awards.

Alexandra Konnikova is a choreographer and dancer. She graduated from the Gnesin Institute as a “musical theatre actor,” after which she studied as a member of Gennady Abramov's Class of Expressive Plastic Movement in the School of Dramatic Art.

She was a founder in 1999 of the PoV.S.Tantsy dance company and has since participated in all of this company’s work: Blood (2015); Bugs (2014), Anticipation/Aftertaste/Song and The Sound of Zo (2013), The Practice of Probability (2009) and others. Her solo projects include Road Diary (2015); Dance that Lives Inside Me (2011). From 2007 to 2010, aided by TsEKh, she was the initiator and curator of projects intended to expand the horizons of dance in Russia; aided by Art-Residency, she was the curator of ROOM ROOM ROOM, a festival of dance performance in rooms in 2013; and she curated the Five Solos project at the ZIL Culture House in 2013 and 2015. She conducts laboratories researching the nature of movement and performance and heads up the Action performance laboratory aided by the Stanislavsky Electrotheatre.

Албертс Альбертс, Александра Конникова:
«Этот спектакль каждый раз поворачивается новыми гранями и смыслами. Все так, как будто мы посадили неизвестное дерево и теперь видим рост его ветвей и появление почек, но совершенно непонятно, как будут выглядеть плоды и как скоро они поспеют. Мы уже не можем изменить его, но можем поливать, ухаживать и – самое интересное – наблюдать. И теперь, когда у него множество рук, глаз, ушей, воспоминаний, мы можем вспомнить самое начало. Когда прошлым летом мы размышляли, что было бы интересно создать в Электротеатре Станиславский, нам представлялся танцевальный спектакль на лестнице, часть которого зрители смотрели бы снизу, а часть – сверху. В витрине дизайнерского магазина мы заметили объект: это была небольшая скульптура, смотря на которую с одного ракурса, мы видели довольного человека с приподнятым подбородком и руками за спиной, а с другого – грустного человека с опущенной головой и руками, сложенными на животе. Продолжая смотреть, мы обнаружили, что настроение человечка не зависит от ракурса и можно одновременно видеть и то, и другое».
Ричардас Норвила:
«Жизнь человека – это бесконечное количество маршрутов из А в Б, из Ъ в Ы и так далее. Всегда есть цель, пусть и не полностью живущая в сознании. Когда я размышляю о нашей дружбе с Сашей и Албертсом, а также о наших совместных творческих проектах, вижу группу незрячих индусов, родившихся в Африке. Вот они в индийском храме впервые в своей жизни трогают статую Шивы. Теперь их движения, прикосновения – это возвращение домой. Вернее, утрата тоски по дому, когда дверь открыта, но ее никто никогда и не закрывал. Спектакль «Всё так» – о метафизике жизни, об утрате суеты. Гардероб – подходящее место. Зрители разделись и поднялись на сцену. В их одежде живут впечатления и встречи, осколки снов – все то, что на краю сознания, вне маршрута из А в Б. Движения актеров ищут друг друга, чтобы поделиться тайной и рассказать истории, защитить их от забвения – все это просто так, для себя. А невидимый слушатель всегда рядом, не спит и не плачет. «Всё так» – это надежда и освобождение. Когда ты остановился по собственному желанию посреди улицы и чувствуешь, как одежда прохожих касается тебя. Музыка к спектаклю – это части моего проекта «Музыка високосному году». Оттуда и тексты в спектакле».